Postacı olmak için ne gerekir?
n) Postacı kadrosuna başvurabilmek için; 1) Listede (Ek 2) belirtilen iki yıllık fakültelerin bölümlerinden mezun olmak. 2) En az B sınıfı sürücü belgesi ve A2 sınıfı sürücü belgesine sahip olmak. (Yazılı sınav sonucu atanmaya hak kazanan adayların belgelerini teslim etme süresine uymaları gerekmektedir.)
Postacı ne kadar maaş alıyor?
Deneyime göre posta dağıtım işçisi maaşları verilerine göre; Deneyime göre posta dağıtım işçisi işi ortalama olarak 0-1 yıl için 19.200 TL, 2-4 yıl için 20.500 TL, 5-9 yıl için 23.100 TL, 10 yıl ve üzeri için 24 TL’dir.
Posta hizmetleri kaç puanla atanır?
2) Yurt içinde veya yurt dışında sürekli çalışmasına engel olabilecek bedensel veya ruhsal bir hastalığının bulunmadığını Sağlık Kurulundan alınacak resmi raporla belgelendirmek. 3) KPSS P3 puan türünde en az 70 (yetmiş) puan almış olmak.
Postacı devlet memuru mu?
Madde 9 – (1) Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinde 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamında en az beş yıl çalışmış ve dört yıllık yüksek öğrenim mezunu olan dağıtıcılar, başvuruları üzerine, yükselme sınavına girmeksizin 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname kapsamındaki kamu görevlisi unvanına atanırlar.
Lise mezunu PTT’de çalışabilir mi?
e) En az lise veya dengi okul diplomasına sahip olmak, f) PTT Müdürlüğünden PTT A.Ş. mezunu olmak. Acenteler için şart, Usul ve Esasların 10 uncu maddesi uyarınca uygun görülen bir iş bulma imkânına sahip olmak.
Postacılık mesleğini seçenler ne iş yapar?
Postacılar, mektup, ihbar, telgraf, havale, paket ve koli gibi posta gönderilerini adreslere ulaştıran görevlilerdir.
PTT çalışanları ne mezunu?
a) Veznedar ve Büro Memuru kadrolarına başvuruda bulunmak için; 1) Veznedar ve Büro Memuru kadrolarına başvuruda bulunmak için, Ek-2’de yer alan listede yer alan bölümlerden en az dört yıllık öğrenim veren bir yükseköğretim kurumundan veya YÖK tarafından denkliği kabul edilen yurt dışındaki bir okuldan mezun olmak gerekir.
Postacı kaça kadar çalışır?
PTT KARGO ÇALIŞMA SAATLERİ PTT Kargo şubeleri hafta içi 08:30 – 17:00 saatleri arasında açıktır. Şubeler öğle tatili nedeniyle 12:30 – 13:30 saatleri arasında kapalıdır.
PTT’de nasıl işe girilir?
PTT’nin işe alım sürecine katılmak isteyenler, PTT’nin kendi web sitesinde yer alan başvuru formunu doldurabilirler. Formu dolduranlar, mülakat sonrasında sözlü ve yazılı sınavlara girebilir ve sınav sonuçları dikkate alınarak başvuruları onaylanabilir.
2 yıllık posta hizmetleri bölümü mezunu ne iş yapar?
Posta bölümü mezunları için hangi iş olanakları vardır? Bu bölümün mezunları hem kamu hem de özel sektörde iş olanaklarına sahiptir. Mezunlar PTT şubelerinde veya özel şirketlerin posta bölümünde çalışabilirler. Ayrıca, nakliye şirketlerinde ve bankalarda bu alandaki mezunlara ihtiyaç vardır.
PTT KPSS kaç puan?
Kasiyer olarak başvuruda bulunabilmek için (KPSS P3) puanının en az 70.00 olması, mühendis ve avukat olarak başvuruda bulunabilmek için ise (KPSS P3) puanının en az 75 olması gerekmektedir.
Posta hizmetleri bölümü hangi üniversitelerde var?
Posta Hizmetleri Bölümü (2 yıl)ÜniversiteBölüm AdıMezuniyet TürüONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİPosta HizmetleriTYTOSMANİYE KORKUT ATA ÜNİVERSİTESİPosta HizmetleriTYTSİİRT ÜNİVERSİTESİPosta HizmetleriTYTSİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİPosta HizmetleriTYT20 satır daha
Postacı maaşı 2024 ne kadar?
Posta çalışanı maaş geçmişiYılEn düşük maaşOrtalama maaş2025–2024₺19.300₺22.400₺2023–213.400₺15.900₺202310.000₺11.
PTT’ye kimler başvurabilir?
PTT Personel Alımı İçin İstenen Şartlar ve Belgeler: Adaylar Türk Vatandaşlık Kanunu uyarınca T.C. vatandaşı olmalıdır. En az 18 yaşında ve 35 yaşından büyük olmamalıdır. Başvurduğunuz pozisyon için gerekli eğitim seviyesine sahip olmalıdır.
PTT şeflik sınavı ne zaman 2024?
Değerli PTT çalışanları, değerli üyelerimiz, 17 Şubat 2024 tarihli memuriyette yükselme sınavı sonuçları açıklanmıştır.
PTT personel alımı 2024 başvurusu nereden yapılır?
Kamu kurumlarında personel alımı için bütçe dağılımları belirlendikten sonra ilanlar yayınlanacak. Belirli şartları sağlayan adaylar, PTT’nin 2024 ve 2025’te açacağı pozisyonlara başvuruda bulunabilecek. Aynı zamanda PTT personel alımı da İŞKUR üzerinden gerçekleştirilecek.
PTT personel alımı şartları nelerdir?
PTT’nin personel alımında aradığı genel şartlar şunlardır: Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak.
PTT evden alıyor mu?
PTT aracılığıyla gönderilecek postaların göndericinin adresinden alınması hizmetine “Adres Alma Özel Hizmeti” denir.
PTT’de çalışmak için ne yapmak gerekiyor?
PTT; Kamu kuruluşu olması nedeniyle genellikle KPSS sınavı sonuçlarını değerlendirmektedir. Ancak dönemsel olarak KPSS şartı aranmadan iç yazılı ve sözlü sınavları veya mülakatları geçerek PTT’de işe alınmak mümkündür.